1.2 De drie v’s methode

De drie v's methode

Na deze les

heb jij jouw ideale deelnemer omschreven in een persona aan de hand van de drie v’s.

De verlangens, verwachtingen en voorkennis van je doelgroep bepalen

In deze les staan de drie v’s centraal: verlangens, verwachtingen en voorkennis. Alle drie zijn ze enorm belangrijk voor een goed fundament van een training. Ze zorgen er namelijk voor dat jouw programma naadloos gaat aansluiten bij de deelnemers die jij gaat aantrekken. En dit zorgt weer voor een verhoogde motivatie en betrokkenheid. Daarnaast wijzen deze drie v’s jou ook de goede richting op. Door de drie v’s voor jouw doelgroep te bepalen, kun jij beter bepalen welke kennis jij in jouw online training gaat verwerken, kun je rekening houden met je ideale deelnemer én op de behoeften van potentiële deelnemers inspelen in je communicatie (mail, sociale media, advertenties, etc).

Wat ga je doen?

In de Masterclass leg ik uit wat de drie v’s precies zijn en hoe jij deze kunt bepalen voor jouw doelgroep. Daarna leg ik de opdracht heel uitgebreid uit. Lees je liever de opdracht? Of lees je de opdracht naderhand nog graag even na? Klik dan door naar de volgende les. Daar staat de opdracht stap voor stap omschreven.

De les

Tip: download de hand-out van deze masterclass, zodat je een naslagwerk hebt en eventueel aantekeningen kunt maken.

Let op! Ga je de online invulbare gebruiken? Sla hem dan eerst op en open hem opnieuw vanuit de map waar hij opgeslagen is en bewerk hem dan pas. Als je dit anders doet, kan het gebeuren dat jouw aantekeningen verloren gaan.

Wanneer je de Masterclass hebt bekeken, kun je deze les voltooien en naar de volgende les gaan. In die les geef ik de omschrijving, zoals ik hierboven al schreef, van de opdracht nog even op papier, zodat je de opgedane kennis direct kunt implementeren en de opdracht helder voor ogen hebt. Ook kun je daar het werkboek en een voorbeeld downloaden.

Afsluiting

Heb je nog vragen? Stel ze gerust!